Cu ce va place sa calatoriti atunci cand mergeti in vacanta?

mergem in vacanta cu Airbnb-min

Pentru ca este vara si toata lumea merge in vacanta, m-am gandit sa va intreb si pe voi ce planuri aveti pentru sezonul cald, iar daca plecati undeva, cu ce va place sa calatoriti. Ati ghicit, mie imi sta gandul doar la vacanta si nu pot sa ma mai gandesc la altceva din momentul in care stiu sigur ca urmeaza sa plec intr-o calatorie. Sunt genul de persoana care iubeste vacantele si care adora sa si le planifice singura.

Eu sunt de parere ca si planificarea vacantei face parte din calatoria minunata care urmeaza, asa ca ma ocup personal de toate detaliile. Ce-i drept, nu am parasit niciodata continentul, am vizitat doar tari din Europa, iar de cele mai multe ori am ales sa merg cu masina. Cu avionul mi-ar placea sa zbor mai des, insa atat eu, cat si iubitul meu, avem teama de zbor si preferam sa mergem, acolo unde se poate, cu masina.

Am cutreierat Europa in lung si in lat si am ajuns tocmai in Franta cu masina personala. Bineinteles, nu am mers ca nebunii non-stop, pentru ca nu am vrut sa ajungem epuizati la destinatie, ci ne-am oprit si ne-am cazat la hotel atunci cand stiam ca urmeaza un drum lung. Spre exemplu, pana la Cannes ne-am oprit de 2 ori pe drum, seara. Prima oprire a fost la iesirea din tara, Arad, iar cea de-a doua in Slovenia, aproape de granitia cu Italia. A fost o vacanta frumoasa si ne-am bucurat din plin de ea. šŸ™‚

De cele mai multe ori, vacantele cu masina sunt putin mai scumpe decat cele cu avionul. De ce? Pentru ca fiecare tara are vigneta sau taxe de autostrada. La costul final, in afara de combustibil, se adauga si preturile cazarii. Asa cum am mentionat, obisnuim sa ne oprim si sa dormim la hotel pentru a ne odihni si pentru a nu merge ca nebunii, astfel incat sa ne epuizam toate resursele de energie pana la destinatie.

O singura data am calatorit si cu autocarul, FlixBus pe ruta Barcelona-Milano, iar experienta a fost una extrem de placuta. Am avut parte de toate conditiile pentru a ne bucura de o calatorie placuta: aer conditiona, toaleta foarte curata in autocar, scaune rabatabile, WiFi, soferi amabili. Nu FlixBus nu circula chiar oricine, nu o sa gasiti aceleasi persoane pe care le intalniti in autogarile Atlassib, daca intelegeti ce zic. Sunt oameni ok, civilizati, care stiu sa se comporte si care nu fac mizerie sau galagie. Preturile pentru FlixBus sunt ok iar in costul biletului aveti inclus si un bagaj mare de cala, exact ca la avion. Daca va tenteaza sa calatoriti cu FlixBus, mergeti cu incredere, sunt foarte seriosi, recomand! Veti ajunge intregi la destinatie si nu veti sta cu emorii pe drum.

Calatoresc cu masina pentru ca imi place sa admir peisajele, pentru ca imi place sa ma opresc in benzinarii si sa imi cumpar cafea si sa o savurez in timp ce merg si ma gandesc la „cum o sa fie in vacanta”. Da, cu avionul pot ajunge mai repede si poate si mai ieftin, dar teama de zbor ma impiedica de cele mai multe ori sa imi cumpar bilet. Nu prea stau la hotel atunci cand merg in vacante, ci mai mereu aleg cazare prin Airbnb. Si daca nu este Airbnb, atunci sigur e Booking. Nu agentie de turism, nu alti intermediari. Consider ca sunt capabila sa imi planific si rezerv singura vacantele. Si din fericire, nu am dat niciodata gres pana acum. Sper sa nu dau nici pe viitor.

Calatorii placute tuturor, indiferent de mijloacele de transport cu care calatoriti, indiferent de destinatiile pe care le alegeti!

8 Responses
  • diana
    iulie 8, 2019

Cu avionul, clar! Este mult mai comod, ajung in cateva ore cam peste tot. Prefer zborurile directe, fara escala, pentru a nu pierde multe ore pe drum. Vacantele cu masina mi se par foarte obositoare.

• Masha

Nu sunt obositoare daca faci opriri. Noi, spre exemplu, pana in Franta ne-am oprit de 2 ori. Ne-am cazat la hotel, ne-am odihnit, am facut dus si-am plecat mai departe a doua zi. E frumos si cu masina, chiar daca drumul este mai lung. šŸ™‚

• Iulia
    iulie 8, 2019

Si cu masina, si cu avionul, depinde unde mergem in vacanta. Daca mergem in Romania sa vizitam, atunci alegem masina. Daca drumul este mai lung de-o zi, atunci ne cumparam bilete si calatorim cu avionul. Ambele variante mi se par frumoase. Vacantele cu masina au farmecul lor, ai dreptate.

• Masha

Vacanta sa fie pana la urma, nu-i asa?

• Gabita M
    iulie 8, 2019

Cu masina sau cu autocarul si noi. Suntem 2 fricosi, nu am zburat niciodata cu avionul. šŸ˜€

• Masha

Ha ha, cunosc ce zici, stiu ce inseamna sa iti fie frica de zbor. šŸ˜€

• Daria
    iulie 10, 2019

Depinde de cat costa biletele de avion si de cat de departe merg. Au fost vacante in care am mers chiar si 3000 km pana la destinatie si 3000 km la intors. Uneori mi se pare frumos sa calatoresc cu masina, alteori mi se pare obositor. Nu imi este frica de zbor, mi-e frica mai tare de pretul biletelor in sezon. :))

• Masha

Am vazut si eu ca in sezon explodeaza preturile biletelor de avion. E aproape imposibil sa gasesti niste preturi decente. šŸ™‚

Scrie părerea ta!

Adresa ta de email nu va fi publicată. CĆ¢mpurile obligatorii sunt marcate cu *